Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání a přijímacím řízení
Rossová, Iveta ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Šanderová, Jadwiga (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání se zřetelem k přijímacímu řízení. Cílem práce je zjistit, jak je přijímací řízení a přístup do vzdělání na úrovni terciéru vnímán samotnými aktéry, kteří jsou dle výzkumů vzdělanostních nerovností systematicky znevýhodňováni v největší míře. Cílem práce je tak získat odpověď na to, jak svou pozici a situaci tito aktéři v přístupu k univerzitnímu vzdělávání a přijímacím řízení vnímají, jaké situace (a zda vůbec) konstruují jako nerovné, vůči komu a jak se se svou nerovnou pozicí případně vypořádávají. Výzkumný problém je nahlížen v perspektivě interakcionisticko-konstruktivistického přístupu a zkoumán s využitím metody zakotvené teorie a výzkumnou techniku polo-strukturovaných rozhovorů
Ověření vztahu makroekonomických ukazatelů a počtu nařízených exekucí dle územního členění
Kotrbová, Denisa
Diplomová práce se zabývá otázkou, jak ekonomický vývoj ovlivňuje schopnost zadlužených osob splácet přijaté úvěry. Cílem diplomové práce je provést vlastní ověření a následné prokázání kauzality mezi počtem nařízených exekucí a vybranými makroekonomickými ukazateli ve sledovaném období let 2010-2016. Bude zodpovězena výzkumná otázka, zda existuje souvislost mezi vybranými makroekonomickými ukazateli regionů NUTS II CZ a počtem nařízených exekucí. Literární rešerše se zabývá regionálními disparitami, aspekty exekučního řízení, způsoby provedení exekuce, průběhem exekučního řízení a v neposlední řadě také legislativní úpravou. Předmětem empirické části je vícerozměrná analýza panelových dat, prostřednictvím které jsou získaný výstupy sloužící k zodpovězení stanovené výzkumné otázky.
Sociální konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání a přijímacím řízení
Rossová, Iveta ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Šanderová, Jadwiga (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem konstrukce nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání se zřetelem k přijímacímu řízení. Cílem práce je zjistit, jak je přijímací řízení a přístup do vzdělání na úrovni terciéru vnímán samotnými aktéry, kteří jsou dle výzkumů vzdělanostních nerovností systematicky znevýhodňováni v největší míře. Cílem práce je tak získat odpověď na to, jak svou pozici a situaci tito aktéři v přístupu k univerzitnímu vzdělávání a přijímacím řízení vnímají, jaké situace (a zda vůbec) konstruují jako nerovné, vůči komu a jak se se svou nerovnou pozicí případně vypořádávají. Výzkumný problém je nahlížen v perspektivě interakcionisticko-konstruktivistického přístupu a zkoumán s využitím metody zakotvené teorie a výzkumnou techniku polo-strukturovaných rozhovorů
Analýza systémů financování terciálního vzdělání: Proč je v USA vyšší finanční zátěž studentů než v České republice?
Saidlová, Veronika ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce analyzuje otázku, proč existují rozdíly v placení školních poplatků na terciálním stupni vzdělání. Hlavními zkoumanými zeměmi jsou Česká republika a USA, ovšem pro zjištění odpovědi slouží jako reprezentativní vzorek země OECD, EU a kandidátské země těchto organizací. Pro nalezení významných proměnných byl použit logitový model, který prokázal, že zavedení školních poplatků je do určité míry ovlivněno přítomností nedemokratického režimu v průběhu posledních 25 let a počtem obyvatel s terciálním vzděláním v populaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.